ile.liter.pl

Poza tekstami, w których liczenie znaków jest nam potrzebne stricte informacyjnie – żeby wiedzieć ile napisaliśmy, czy już wyrobiliśmy zadaną normę, czy też czy nie rozgadaliśmy się za bardzo – są też i aplikacje, w których normy przestrzegane są bardzo ściśle i nie ma możliwości wpisania więcej znaków, niż zaprogramowano miejsca. W takich przypadkach liczenie liter jest wręcz niezbędne.

SMS

SMS

Zaczęło się od SMS-a. Short Message Service czyli krótka wiadomość tekstowa z początku pozwalała przesyłać zaledwie 160 znaków ze spacjami. Później, dzięki technologii CSMS, pojawiła się możliwość rozwinięcia jej do ponad 900 znaków – jednak tak naprawdę wysyłaliśmy kilka osobnych informacji: nasz telefon dzielił je przed wysłaniem, a telefon odbiorcy sklejał. Jednak w czasach, gdy za SMS-y płaciło się od sztuki – a i do dzisiaj w drogich połączeniach roamingowych – warto pamiętać, że w takich przypadkach płacimy nie za jedną, a za kilka wiadomości. Dodatkowo problem sprawiają polskie znaki. Wiadomość SMS mieści maksymalnie 1120 bitów – co oznacza że przy kodowaniu 7-bitowym znaków może być faktycznie 160. Polskie znaki pojawiają się jednak dopiero w rozszerzonej 8-bitowej wersji – czyli objętość całego SMS-s, przy zastosowaniu choćby jednego polskiego znaku, spada do 140. Jeszcze gorzej jest telefonach najnowszej generacji, które pracują na kodowaniu 16-bitowym (UCS-2); wprowadzenie jednej polskiej litery skraca wiadomość do zaledwie 70 znaków.

Facebook

Facebook

Stworzony w 2004 roku przez studenta Harvardu, Marka Zuckerberga, na potrzeby uczelni, pierwszy w świecie serwis społecznościowy nadal jest królem rynku. Liczba aktywnych użytkowników wynosi blisko 3 miliardy miesięcznie i prawie 2 mld dziennie. W Polsce z FB korzysta blisko 27 mln osób. Limity są tu niezwykle swobodne: na Facebooku można zamieścić post o długości do 60 tysięcy znaków – czyli półtora arkusza. Natomiast meta tytuł – element strony wyświetlający się w wynikach wyszukiwania, w nazwie karty w przeglądarce internetowej i w zakładce dodanej do paska ulubionych witryn, może mieć 60 znaków. Meta opis – 155 znaków.

Twitter

Twitter

To funkcjonujący od 2006 roku serwis społecznościowy udostępniającym usługę mikroblogowania. Korzysta z niego na całym świecie prawie 230 milionów użytkowników, w Polsce – ponad 6 milionów. Limit znaków na Twitterze pierwotnie wynosił 140. W 2017 roku został zwiększony dwukrotnie, do 280. Jednak warto wiedzieć, że jedynie 5 procent tweetów przekracza 190 znaków, maksymalny limit osiąga zaś zaledwie 1 procent. Do limitu nie są wliczane nazwy użytkowników (poprzedzone znakiem @). Natomiast wklejane do treści linki serwis skraca do 23 znaków, niezależnie od tego jak długi odnośnik zamieścimy – co oznacza, że do wykorzystania zostaje 117.

Allegro

Allegro

To największa w Polsce platforma e-handlu. Działający od 1999 roku serwis na ponad 22 miliony użytkowników. Allegro posiada 15 głównych kategorii: elektronika; moda; dom i ogród; supermarket; dziecko; uroda; zdrowie; kultura i rozrywka; sport i turystyka; motoryzacja; nieruchomości; kolekcje i sztuka; firma i usługi; ebilet.pl i Allegro lokalnie. Allegro ogranicza tytuł aukcji do 50 znaków; sam opis przedmiotu nie ma żadnych ograniczeń – poza cierpliwością ewentualnego nabywcy. Komentarz dodawany do nieobowiązkowej oceny sprzedawcy może liczyć maksymalnie 500 znaków. W wiadomości wysyłanej poprzez serwis allegro do innego użytkownika (takich, jak „pytanie o przedmiot” i odpowiedź na nie) mieści się maksymalnie 2000 liter, znaków i cyfr.

OLX

OLX

To działający w ponad 40 krajach serwis ogłoszeniowy należący do południowoafrykańskiej grupy medialno-technologicznej Naspers. W Polsce istnieje od 2014 roku. Według badania Gemius/PBI w marcu 2020 na OLX.pl było 13,4 mln użytkowników, którzy wygenerowali 1,5 mld odsłon. OLX posada 15 kategorii ogłoszeń: motoryzacja; nieruchomości; praca; dom i gród; elektronika; usługi i firmy; moda; rolnictwo; zwierzęta; dla dzieci; sport i hobby; muzyka i edukacja; ślub i wesele, a także działy Oddam za darmo oraz Zamienię. OLX wymaga tytułu ogłoszenia mieszczącego się w przedziale do 16 do 70 znaków. Opis może mieć minimum 20, a maksimum 9000 znaków.

LinkedIn

LinkedIN

To działający od 2003 roku międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Obecnie ma 740 milionów użytkowników w 200 krajach; 4,6 mln w Polsce. Pierwotnie maksymalna objętość postu na LinkedIn wynosiła 1300 znaków; od czerwca 2021 roku wzrosła do 3000 znaków.

Pinterest

Pinterest

To istniejący od 2010 roku amerykański serwis społecznościowy umożliwiający udostępnianie materiałów wizualnych: obrazów, GIF-ów i filmów. Z Pinteresta każdego miesiąca korzystają 433 miliony osób na całym świcie. W Polsce – według badań Gemius z 2020 r. – kanał ten miał 4,3 mln użytkowników. Objętość „pina” – czyli szpilki, stanowiącej opis pokazywanego obrazka czy filmu jest ograniczona do 500 znaków. Do jednego profilu można przypiąć do 200 000 pinów.

YouTube

YouTube

To założony w 2005 roku serwis, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, nadawanie na żywo, ocenianie i komentowanie filmów. Na świecie ma obecnie ponad 2 miliardy użytkowników miesięcznie; w Polsce 26 milionów. Opis kanału na YouTube nie może przekroczyć 1000 znaków. Jeśli chodzi o tytuły filmów oraz opisów – limit nie został określony, jednak jeśli użytkownik wprowadzi zbyt dużo znaków, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

Instagram

Instagram

Działajacy od 2010 roku serwis społecznościowy hostingu zdjęć. Obecnie na całym świecie ma miesięcznie 2 miliardy aktywnych użytkowników; w Polsce ponad 10 milionów. Instagram pozwala na 150 znaków tzw. „Bio”, czyli opisu profilu. Opis pod zdjęciem może mieć 2000 znaków, jednak warto pamiętać, że jest on ucinany po pierwszych trzech linijkach – toteż a jego optymalna długość to około 125 znaków. Można też zamieścić do 30 hashtagów

TikTok

TikTok

To powstała w Chinach (jako Douyin) – mobilna aplikacja pozwalająca na publikowanie krótkich filmików. Na świecie liczba jego użytkowników przekroczyła miliard. Ile ludzi korzysta z tej platformy w Polsce nie wiadomo – w internecie można znaleźć Polsce dane wahające się od niespełna 2 do prawie 10 milionów użytkowników. Nazwa użytkownika na TikToku może mieć do 24 znaków. Nazwa profilu – 30 znaków, a jego opis – 80, system pozwala też na umieszczenie 1 aktywnego linka. Opis zamieszczonego filmiku nie może przekraczać 150 znaków; jest też miejsce na maksymalnie 5 hashtagów. Użytkownicy TikToka mogą wysłać 1000 prywatnych wiadomości o długości do 6000 znaków na dobę.

Sympatia.pl

Sympatia

Związany z portalem onet.pl polski portal randkowy istniejący od września 2002 roku; od 2010 występujący również w wersji anglojęzycznej, pod nazwą Sympatia.net, w wersjach: brytyjskiej, irlandzkiej i amerykańskiej. Sympatia ma około 2 mln zarejestrowanych użytkowników Nazwa użytkownika – nick – musi zawierać od czterech do 30 znaków, w tym maksymalnie cztery cyfry; nie ma natomiast limitu znaków w polu „o mnie”. System nie podaje maksymalnej długości wiadomości wysłanej do innego użytkownika/użytkowniczki.

Tinder

Tinder

Globalny mobilny portal randkowy korzystający z technologii lokalizacji, uruchomiony w 2012 roku. Tinder ma 75 milionów aktywnych użytkowników na świecie i 2,3 mln w Polsce. Nazwa użytkownika w Tinderze najczęściej jest jego imieniem, uzupełnionym o wiek (w przypadku kont powiązanych z profilem na FB). Na opis siebie i swoich oczekiwań portal daje użytkownikom 500 znaków.

Liczniki liter
Kalkulatory znaków
Licznik liter. Count letters Character count Compteur de lettres. Contador de caracteres. Contador de letras Contare lettere. Zeichenzaehlen. Karakter aantal Счетчик букв. Μέτρημα χαρακτήρων عد الحروف

Liczniki słów

Licznik słów. Word Counter Compte mots. Contar palabras. Quantas palavras Conta parole Wörterzähler. Woordenteller 字数计算器 Сколько слов? μετρητής λέξεων عد الكلمات